Tietosuojaseloste

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tämä on SF-Caravan Itä-Uusimaa ry:m henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste.
Laadittu 21.5.2018 Viimeisin muutos 21.5.2018.

1. Rekisterinpitäjä
SF-Caravan Itä-Uusimaa ry, Terätie 13, 01650 VANTAA

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Jorma Teittinen, jormateittinen(at)gmail.com, puh: 040-547 8501

3. Rekisterin nimi
Yhdistyksen jäsentiedoterekisteri ja palvelurekisteri

4. Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on
– henkilön suostumus (dokumentoitu, vapaaehtoinen, yksilöity, tietoinen ja yksiselitteinen)
– rekisterinpitäjän oikeutettu etu ( jäsenyys ).
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on yhteydenpito jäsenistöön ja tiedusteluihin vastaaminen.
Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.

5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite) sekä tiedot yhteydenoton syystä.
Tiedot säilytetään jäsenyyden ajan.

6. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan jäseneltä mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta ja muista tilanteista, joissa jäsen luovuttaa tietojaan.

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
SF-Caravan Itä-Uusimaa ry säilyttää henkilökohtaiset tiedot sähköpostitiedottamiseen liittyviä tietoja lukuun ottamatta EU:n alueella. Sähköpostitiedottamiseen ja sähköpostilistan hallintaan SF-Caravan Itä-Uusimaa ry. käyttää yhdysvaltalaista MailChimp-palvelua, joka on sitoutunut noudattamaan Yhdysvaltojen kauppaministeriön ja EU:n komission hyväksymiä yksityisyyden suojaa koskevia Safe Harbor – periaatteita. Tiedot voivat palvelun sisällä siirtyä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

Tietyissä laissa määritellyissä tapauksissa, voi SF-Caravan Itä-Uusimaa ry:llä olla velvoite luovuttaa tietoja viranomaistaholle.

SF-Caravan Itä-Uusimaan:n toimihenkilöillä on vaitiolovelvollisuus kaikkiin asiakasrekisterin tietoihin.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

9. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

10. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä (“oikeus tulla unohdetuksi”). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

UUTISET

SFC-IU Vuodenvaihteen risteily 12.1.2019

JÄSEN TULE MUKAAN RISTEILYLLE ! Päiväristeily Tallinnaan, mukaan mahtuu 40 ensiksi ilmoittautunutta! Tapaamme Katajanokan terminaalissa ryhmälähtöselvityksessä 12.01.2019 klo 9.00 –

Valoteosjuhla Skepparsissa 24.11.2018

Tule Skepparssiin loihtimaan kaunis valoteos ja osallistu samalla kilpailuun. Voittajat palkitaan. Voit omalta osaltasi tuoda valoa ja iloa pimeään.

Isänpäivät Skepparsissa 11.11.2018

Vietämme isänpäiviä ja katamme aamupalapöydän isien kunniaksi. Myös muu perhe isien mukaan. Tarjoilu tuvalla 09:00 – 11:00